Häufig gestellte Fragen
Her finder du svarene på de ofte stillede spørgsmål
Kunde ofte stillede spørgsmål
Forsendelse
CommunityCorals støtter sælger med fragt og sikrer dermed, at der kun tilbydes certificeret dyreforsendelse til de bedste betingelser.
Den sædvanlige fragtpris er 21,90 €. Her benytter vi os af overnatningsbud fra Jungle-Express.de
Mange landmænd har dog også deres egen kontrakt med virksomheden General Overnight, eller kort sagt GO!. Fragtomkostningerne er forskellige her og kan ses i indkøbskurven eller ved kassen.
Artiklerne viser, hvilken fragtservice landmændene benytter.
Fragtomkostningerne afholdes altid pr. sælgerordre, da hver landmand skal sende sine dyr separat.
Hver sælger sælger fra deres egen lokation. Desværre resulterer dette i separate forsendelsesomkostninger for hver sælger. Vores system beregner fragtomkostningerne automatisk, og du kan se, hvad fragtomkostningerne er ved kassen, inden du afgiver ordren.
Du er velkommen til at kontakte sælgeren via støttefunktion i din brugerkonto. Sælger kan ændre leveringsadressen i ordren.
Ved bestilling indtastes den ønskede leveringsdato ved kassen. Dette er den dato, hvor du gerne vil modtage din levering.
Sælger afsender ordren i overensstemmelse hermed dagen før, og du vil modtage en forsendelsesbekræftelse, så snart sælger har markeret ordren som "Leveret".
Ja, alle koraller er også tilgængelige for afhentning. Du skal blot angive "afhentning" som forsendelsesmetode ved kassen.
Sælger vil kontakte dig efter ordren er modtaget for at koordinere en afhentning og for at oplyse den nøjagtige afhentningsadresse.
Bestil
For at undgå forsendelsesomkostningerne ved en anden ordre, kan du blot afgive en anden ordre og vælge forsendelsesmetoden "afhent på stedet". I ordrenoten indtaster du så noten "Føj venligst til den eksisterende ordre" eller noget lignende. Sælger vil så gerne sende begge ordrer samlet.
Det er vigtigt at bemærke, at forsendelsesmetoden "Afhentning på stedet" allerede er på indkøbskurv side er valgt. Hvis du forsøger at gå direkte til kassen og ikke har nået den mindste ordreværdi, vil systemet ikke lade dig gå til kassen.
Ved bestilling indtastes den ønskede leveringsdato ved kassen. Dette er den dato, hvor du gerne vil modtage din levering.
Sælger afsender ordren i overensstemmelse hermed dagen før, og du vil modtage en forsendelsesbekræftelse, så snart sælger har markeret ordren som "Leveret".
Sælgeren har overdraget ordren til forsendelsestjenesteudbyderen og afsendt ordren. I dette tilfælde betragtes ordren som "leveret". Du modtager leveringen næste dag mellem kl. 8 og 00.
For at gøre dette skal du gå til sælgerens FarmerShop og gå til fanen "Anmeldelser". Hvis du har bestilt noget fra denne sælger, vises en maske til at indsende en vurdering.
For at betale for din ordre skal du gå til kassen og vælge den ønskede betalingsmetode. Betalingsmuligheder er Paypal, kreditkort, SOFORT-overførsel og en bankoverførsel. Ved bankoverførsel er det vigtigt at sikre, at der er planlagt en tilstrækkelig buffer ved valg af leveringsdato. Pengene skal være modtaget dagen før forsendelsesdagen.
Alle bestillinger skal betales forud. Indsamlinger skal også altid betales til CommunityCorals forud for afhentning. Desværre er betaling på stedet ikke mulig på nuværende tidspunkt.
CommunityCorals tilbyder forskellige muligheder for at kontakte landmanden. Forespørgselsfunktionen bruges til forudgående spørgsmål om en ordre. Både i artiklen og i landmandsbutikken er der en knap "Stil et spørgsmål". Sælger vil straks blive informeret via e-mail om din anmodning.
Du kan finde dine åbne anmodninger under Min konto - Forespørgsler
Hvis du har spørgsmål til en ordre, du allerede har afgivet, kan du bruge supportfunktionen. Gå til dette Min konto - Ordrer og opret en tilsvarende supportbillet via "Kontakt sælger".
Bemærk også vores principper for kommunikation om CommunityCorals.
Derfor er det generelt ikke tilladt at misbruge CommunityCorals meddelelsessystemerne:
- at sende spam-beskeder
- at tilbyde køb eller salg af varer uden for CommunityCorals
- at sprede trusler eller beskeder med stødende, vulgært eller hadefuldt indhold
- at udveksle personlige oplysninger (bortset fra navne), såsom e-mailadresser, telefonnumre eller andre kontaktoplysninger
- at sende vira, malware eller anden programkode, der er oprettet med ondsindet hensigt
CommunityCorals forbeholder sig retten til at gennemgå meddelelser sendt gennem CommunityCorals meddelelsessystemer; hvor det er relevant, kan dette forsinke eller blokere transmissionen. Sådan beskytter vi mod svigagtig eller mistænkelig aktivitet eller overtrædelser af CommunityCorals Servicevilkår.
Hvis du gerne vil kontakte CommunityCorals direkte, hjælper vi gerne info@communitycorals.de tilgængelige.
Hvis du har et problem med din levering, kan du nemt åbne en supportbillet. Gå til dette Min konto - Ordrer og opret en tilsvarende supportbillet via "Kontakt sælger".
Du kan beskrive dit problem her, og sælgeren vil modtage en e-mail-meddelelse direkte. Under Min konto - Supportbilletter du kan tilføje flere oplysninger og uploade billeder.
I tilfælde af reklamationer i forbindelse med skaden i dyreforsendelsen, skal du være opmærksom på, at der er angivet klare specifikationer her i de generelle vilkår og betingelser. Normalt skal skader dokumenteres ved ankomst, og billeder af dyrene i koppen skal fremsendes inden for 4 timer efter ankomst. Vores sælgere er normalt meget imødekommende, men skader, der opstår sent i poolen, kan normalt ikke dækkes af sælger.
Ja, vi har besluttet, at kunder skal registrere sig for at købe og kommunikere med vores landmænd.
Dette sikrer, at alle funktioner kan bruges, og at du som kunde kan spore alle ordrer. Som registreret kunde kan du administrere dine data, se og spore ordrer, følge butikker, sammensætte en liste over dine yndlingsbutikker, indsende butiksvurderinger og meget mere
Tilmeld dig nemt på ABONNERE
Community Corals er en online markedsplads for koraller i fangenskab, hvor private og kommercielle koralopdrættere og naturbevidste koralelskere mødes for at bidrage til beskyttelsen af naturlige rev og nyde den fælles hobby.
Købere vil finde et bredt udvalg af bæredygtigt opdrættede koraller til en rimelig pris.
Community Corals tilbyder koralopdrættere (og dem, der ønsker at blive det) en platform, hvorpå de kan nå en bred vifte af købere og tilbyde deres udløbere hurtigt og nemt.
Købere og sælgere drager fordel af særlige ekspresforsendelsesbetingelser, som tillader, at levende dyr kan sendes inklusive alle nødvendige forsendelsesmaterialer til en pris, der starter ved 18,90 €.
Forskellige koralopdrættere og forhandlere tilbyder deres koraludløbere på CommunityCorals. For at holde fragtomkostningerne så lave som muligt, bør du vælge 1-2 koralbønder, som har det mest interessante tilbud til dig. Du kan derefter tilføje udløberne til indkøbskurven og afgive en ordre. Antallet af sælgere afgør også størrelsen af forsendelsesomkostningerne, da disse afholdes pr. sælger/afsender.
Ved bestilling angiver du din ønskede leveringsdato og kan betale direkte med alle gængse betalingsmetoder inklusive køberbeskyttelse.
Landmanden modtager information om ordren, og vi får korallerne afhentet i henhold til hans specifikationer og leveret til dig inden kl. 12 på den dato, du vælger.
Hvis der opstår spørgsmål og ønsker i løbet af ordrebehandlingen, kan landmændene kontaktes via "forespørgsel" eller "supportfunktion".
Ved en koral i fangenskab forstår vi som et minimumskrav, at massen af moderkorallen efter fragmentering ikke må være mindre, end den var, da den blev modtaget. Ifølge vores definition betragtes den masse, der er vokset i akvariet, som en koral, der er opdrættet i fangenskab.
Det er minimumskravene, som vi stiller til et afkom, men vi mener, at der ved at sælge sådan en aflægger allerede er bidraget til at beskytte revene, og dyret er vant til akvariets miljø.
Ud over de sædvanlige akvariedyrkede fangekoraller, der tilbydes på CommunityCorals, har sælgere også mulighed for at tilbyde fangekoraller fra farme i udlandet. Disse er tydeligt markeret med søgeordet "Farm afkom" for at have en sondring for kunden.
Vores vision er at handle koraller mellem CommunityCorals-medlemmer gennem mange generationer og derved bidrage til beskyttelse af rev og artsbevarelse.
I begyndelsen af CommunityCorals dedikerede vi os fuldt ud til emnet udelukkende at tilbyde akvariedyrkede koraller. Vi har dog gennem tiden måttet erkende, at det simpelthen ikke er muligt at tjekke, om der rent faktisk er vokset en koral i akvariet, hvilket har ført til mange konflikter med sælgere og kunder.
Af denne grund giver vi nu sælgere og kunder mulighed for at tilbyde eller købe koraller fra farmavl, tanklikvideringer og vilde fangster. Da vi ikke ønsker at promovere vilde fangster, er de skjult på hovedshoppen og i kategorierne. Vilde fangster kan derfor kun findes direkte i den respektive sælgers landmandsbutik.
Hver korals oprindelse er vist i artiklen, som vi håber at sikre gennemsigtighed omkring oprindelsen her.
Du finder en "kort" beskrivelse af processen med salget HER.
Endnu mere kort:
- Du sætter dine udløbere
- En kunde køber hos dig
- Du modtager en ordre og en betalt forsendelsesetiket
- Du afleverer din pakke i det nærliggende UPS AccessPoint
- Du hæver dine penge
Hvis du har spørgsmål, så kontakt os venligst via Whatsapp på 0176/45691439.
Når en ordre afgives, foretager kunden først betaling til CommunityCorals. Når ordren er markeret som afsendt, vil salgsbeløbet minus salgsgebyret være tilgængelig som en kredit på sælgers konto. Dette beløb kan til enhver tid hæves.
Se vores Blogindlæg om koralbilleder.